アセット管理画面にて表示される分析の移管時に「アセットが見つかりません」エラーが発生する場合の対処方法
困っている内容
「QuickSightを管理 / アセットを管理 / ユーザーまたはグループのアセット」
アセット管理画面の上記ページにおいて、あるユーザが所有するアセットを検索した所分析が 1 件ヒットしたため、別のユーザへ移管しようとしたのですが 「アセットが見つかりません」 というエラーが表示され移管が失敗しました。
上記エラーが表示される場合、分析はどのような状態になっているのでしょうか?
また、アセット管理画面から表示されなくなるまでにどの程度の時間がかかるのでしょうか?
どう対応すればいいの?
「アセットが見つかりません」エラーが表示される場合、該当の分析は削除されているものの、RecoveryWindowInDays の期間内のためアセット管理画面に表示される状態となっています。
分析にはリカバリウィンドウが存在し、分析を削除した後も RecoveryWindowInDays の期間(デフォルトでは 30 日間)までは復元が可能です。[1]
そして、分析を削除すると分析の一覧画面には表示されなくなる一方で、アセット管理画面では RecoveryWindowInDays の期間まで表示されたままとなります。[2]
「アセットが見つかりません」エラーが表示される分析は、list-analyses コマンド[3] の実行結果にて "Status" が "DELETED" と表示されます。
RecoveryWindowInDays の期間(デフォルトでは 30 日間)が経過すると、分析は完全に削除され、アセット管理画面からも表示されなくなります。
なお、RecoveryWindowInDays の期間内であっても、--force-delete-without-recovery オプションを付与した delete-analysis コマンド[4] を実行することで、分析の完全削除を即時に行うことが可能です。
また、RecoveryWindowInDays の設定値は CloudTrail の DeleteAnalysis イベントから確認してください。
※RecoveryWindowInDays が表示されていない場合は 30 日間で設定されています。
参考資料
[1] DeleteAnalysis - Amazon QuickSight
===== 抜粋 =====
Deletes an analysis from Amazon QuickSight. You can optionally include a recovery window during which you can restore the analysis. If you don't specify a recovery window value, the operation defaults to 30 days. Amazon QuickSight attaches a DeletionTime stamp to the response that specifies the end of the recovery window. At the end of the recovery window, Amazon QuickSight deletes the analysis permanently.
At any time before recovery window ends, you can use the RestoreAnalysis API operation to remove the DeletionTime stamp and cancel the deletion of the analysis. The analysis remains visible in the API until it's deleted, so you can describe it but you can't make a template from it.
An analysis that's scheduled for deletion isn't accessible in the Amazon QuickSight console. To access it in the console, restore it. Deleting an analysis doesn't delete the dashboards that you publish from it.
(中略)
RecoveryWindowInDays
A value that specifies the number of days that Amazon QuickSight waits before it deletes the analysis. You can't use this parameter with the ForceDeleteWithoutRecovery option in the same API call. The default value is 30.
Valid Range: Minimum value of 7. Maximum value of 30.
===== 抜粋 =====
[2] Removing deleted analysis from the assets page - Question & Answer - Amazon QuickSight Community
===== 抜粋 =====
This is because QuickSight allows you to restore the analyses within recovery window (default is 30 days) of deletion via the restore_analysis 3 API. Due to this reason you can still see it under “Manage Assets”. Once those analysis are permanently deleted, you will no longer see them under Manager Assets. Ypu can get more details on this in the below link : DeleteAnalysis - Amazon QuickSight 24
(中略)
Right, you will not see the analyses in the UI. Only in the Manage Assets you will see them until those gets permanently deleted. If you do a list_analyses call, you will see that distinction between active and deleted analyses in the api response under the “status” key.
As far as the feature request is concerned someone from the AWS team should be able to help you. Tagging some of them.
===== 抜粋 =====
[3] list-analyses — AWS CLI 1.33.31 Command Reference
[4] delete-analysis — AWS CLI 1.33.31 Command Reference
===== 抜粋 =====
--force-delete-without-recovery | --no-force-delete-without-recovery (boolean)
This option defaults to the value NoForceDeleteWithoutRecovery . To immediately delete the analysis, add the ForceDeleteWithoutRecovery option. You can't restore an analysis after it's deleted.
===== 抜粋 =====